Despre domnul profesor doctor Florian Colceag internetul abundă în informații. Media l-a numit „antrenorul de genii”, iar articolele și interviurile cu și despre dumnealui s-au înmulțit în ultimul timp, de când cu elaborarea arhitecturii curriculare puse în dezbatere anul acesta. Întâlnirea mea personală cu dumnealui a fost un moment cheie al dezvoltării mele ca om și a însemnat mai mult decât primirea unor informații excepționale în ceea ce privește educația. De aceea am hotărât să dedic un articol în care să detaliez cum mi-a influențat gândirea și mi-a deschis noi orizonturi acest om minunat.

L-am ascultat prima dată la o conferință în Cluj-Napoca despre abilitățile înnăscute ale copiilor și pot spune cu toată sinceritatea că în decurs de o oră am învățat de la dumnealui mai mult decât toate cărțile studiate pe această temă. Viziunea extraordinară pe care o are asupra copiilor și potențialului lor m-a pus pe gânduri și o bună bucată de vreme am dedicat timp pentru a afla cât mai mult despre principiile educaționale după care se ghidează. Așa am ajuns la Asociația Învață să Zbori și la cursuri de formare în metoda Florian Colceag pe care le oferea publicului. Fără să stau pe gânduri m-am înscris la unul dintre acestea (formare de formatori în psihopedagogie) și timp de 6 luni mi-am cufundat mintea, inima și sufletul în niște unde de înțelepciune luminoasă alături de un grup minunat de părinți, motivați de același gând: cum să oferim copiilor noștri cel mai bun mediu pentru a nu le inhiba capacitățile cu care se nasc.

Aveam să descopăr mai târziu influența pe termen lung a unui astfel de curs. Dacă la început credeam că particip ca să îmi îmbunătățesc relația cu copilul meu, pe parcursul timpului am descoperit că am trecut eu însămi printr-o transformare interioară de durată. M-a ajutat să îmi descopăr propriile frici adunate din copilărie și purtate în ghiozdanul meu sufletesc care îmi puneau bețe în roate în viața de adult. M-a ajutat să înțeleg unele motoare din spatele reacțiilor mele comportamentale, am învățat cum să îmi fac o introspecție profundă, să mă cunosc, să mă accept și să depășesc barierele mentale fixate pe parcursul timpului. Pe scurt, am trecut eu însămi printr-o terapie de excepție care mi-a întărit nu doar relația cu copilul meu, ci și cu toți ceilalți oameni cu care interacționam. Mi-a extins nivelul de conștiință și de conștiență și toate acestea, în timp ce învățam despre caracteristici și etape de vârstă specifice, factori motivaționali și inhibitori, plictiseala în școli, piramida eficienței învățării, inteligențe multiple, stiluri de învățare, stiluri de predare, învățare prin descoperire, feedback, dezbatere etc.

De câte ori voi avea ocazia, voi vorbi cu drag despre domnul profesor și voi încuraja orice părinte și educator/pedagog interesat de dezvoltarea armonioasă a copiilor să îi caute sfatul, părerea, expertiza. Experiența mea este unică, just like anybody’s else :). În mod sigur fiecare va cunoaște alte deschideri sau orizonturi, care vor răspunde nevoilor și căutărilor lui. Dar e clar că pe toți cei care l-am cunoscut personal ne leagă ceva – și nu mă refer aici la fractolonul care ne-a pus neuronii la treabă vreme îndelungată :), ci la undele de spiritualitate pe care le-am primit.

În loc de concluzie, vă las mai jos un interviu de câteva minute cu dumnealui. Happy listening!

 

 

 

 

 

 

